Lins & Mandel Bullar I Salsa Sås!

Hejhej!
Provade att göra några linsbullar med salsa sås idag. Dom var godare än vad jag trodde dom skulle va, även utseendet är kanske inte speciellt frästande. Går fort att ordna ihop innan dom skjuts in i ugnen i 20 min. Det är bara tillagningen som tar tid men det är ändå kort tid för att få i ordning en hyfsad middag tycker jag för att vara så chockerande goda.  I orginalreceptet så var det tomatsås men eftersom man hade salsa kvar från en burk så tog jag den, blev suuuper! ;)
Är glad att jag struntade i utseendet och testa dom, det bör du också göra tycker jag! (:
 
 
 
 
 
Linsbullar i salsa sås med grönsaker! (:
 
 
 

Lins & Mandel Bullar I Salsa Sås

 
Ingredienser för 4 stora bullar:
2 dl Kokta gröna linser
1 dl Mald mandel
1 Ägg
Franska örter
Salt & Peppar
1 Burk salsa
(i önskad mängd beroende på hur mycket sås du vill ha)
 
  • Sätt ugnen på 200 grader, mosa linserna lite grovt med gaffel.
  • Mixa/krossa mandeln om du använder hela annars så finns det mandelmjöl att köpa. Tillsätt ägget och rör om, krydda sedan eftersmak.
  • Forma sedan smeten till bullar i önskad storlek, lägg sedan ner dom i en ungsform. Häll salsa såsen runt om bullarna och stoppa sedan in den i mitten av ugnen i 20 minuter.
Servera med en grönsallad och även ris/gryn/pasta till om du vill.
 
 
Kram Johanna! ;)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0