Korvgryta med sötma!

Hejsan!
Idag så åt jag inget speciellt men fick istället laga mat till mor och far eftersom mamma jobbar kväll och min käre far inte fixar att laga mat förutom makaroner och korv kanske, men han hade förmodligen ätit mackor istället än att stå vid spisen x). Aja det spelar ju inte så stor roll när jag är hemma än så länge och om jag inte lagar något avacerat till mig samtidigt. Nu får ju mor min även lunch låda till jobbet i morgon.
Hade ingen lust att göra våran typiska korvstroganoff så jag improviserade ihop en söt gryta med mango chutney. Såsen smakade riktigt bra, jag tror även att det passar till dom övriga ingredienserna :). 
 
 
 
 
 
Pappas tallrik med korvgrytan och fullkorns makaroner (:
 
 
 
 
 
 

Korvgryta med sötma 4 port

 
Grytan består av:
½ Falukorv
1 pkt Bacon
1 Stor gul lök
Några matskedar mild mango chutney
(vet inte exakt hur mkt jag tog men du får testa dig fram)
Salt & peppar
ca 4 dl Grädde
En knuta gurkmeja & muskotnöt
Ingefära
olja till stekning
 
  • Skar korven till små stavar, remsor av baconet och grov hackade löken. Stekte dem sedan i olja i stekpannan till dom fått fin färg. Tillsätt grädde i önskad mängd beror på hur mycket såsig du vill ha grytan sedan mango chutneyn tills du är nöjd med smaken. Salta och peppra, känn sedan om du behöver mer chutney och tillsätt övriga kryddor tills du har en bra balans i rätten
Servera med pasta/ris/potatis/annat gryn och va duktigare än min pappa och ät grönsaker till! ;D
Hoppas du hittar balansen i rätten för när jag smakade av såsen (svalde ej) så smakade det bra, plus så tyckte min far att den var god! (:
 
 
 
 
Kram Johanna! (:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0