Kesokaka med frukt & bär!

Hejhej!
Igår gjorde jag en Kesokaka som jag har ätit nyligen som mellis (kan ätas till frukost också), blev mycket bra faktiskt tanken på hur den ser ut xD. Jag fick göra den igår för jag hade en halv banan och en äggvita som behövdes användas.
 
Gjorde inte direkt som receptet nedan, dom i paranteserna efter är hur jag gjorde. Jag vet inte om valet av form var så bra för det blev lite fullt sen när man tryckte ner frukten och det, så det ran över lite vätska ur formen när den gräddades. På grund av valet av formen så blev gräddnings tiden mycket längre än 15 minuter så gör bättre val än jag gjorde med valet av form ^^.
 
Bilden är tagen igår och kakan har även svalnat när jag tog kortet, så det är därför den är lite ful och ihop sjunken.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kesokaka med frukt & bär

 
 
Ingredienser för en person:
1 dl Keso
          1 Ägg  (1 äggvita)
              2 msk Kokos (några nypor)
Lite honung & kanel (mkt kanel)
   Lite salt (1 nypa)
   ½ Banan (några slantar)
     ½-1 dl Hallon (använde frysta)
 
 
  • Sätt ugnen på 225 grader. Blanda keso, ägg, kokos, honung och kanel. Lägg det i en ugsäker form.
  • Lägg hallon och banan på toppen och strö lite kokos och honung över.
  • Ställ in i ugnen i ca 15 minuter eller tills kakan får en ljusbrun yta.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0