Grönsaksplättar

 Hej!
 Idag visste jag inte vad jag skulle laga för något av sånt vi behövde användas hemma. Då kom jag på att jag kunde göra som dom gjorde i skolan förra veckan. Konstigt nog så har man faktiskt inte tänkt på att man kan göra så med bara en vanlig pannkaksmet, skolans var väldigt goda med någon fisk röra som fanns (dom hade panerad fisk med någon sås över dom) den såsen blev god att ha till dessa men jag hade dock inga typ av  ingredienser hemma som jag tror bla fanns i som bostongurka tex. Mina egna plättar smakade inte riktigt som deras men dom var goda ändå, det kan bero på att jag använde fullkorns dinkel istället för vanligt vetemjöl.
Testa att göra det du också!
Följ bara ett grundrecept av pannkaksmet och tillsätt gönsaker och rotfrukter du gillar!
Jag hade zucchini, palsternacka och röd paprika i mina. Till dom hade jag en dillsås gjort av cremé fraiche, peppar och dill, prövade också att blanda i lite ajvarr sås i också det funka med^^. 
 
 
 
 

Grönsaksplättarna med sallad och dillsås.
 
 
 
 
 
Kram Johanna! (:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0