Banan & Chokladfudge!

Hejhej!
Idag så blir det bara rester för mig så inga nya mat recept men då passar jag på att laga något annat som man kan äta som mellanmål eller dessert som går snabbt att fixa i ordning på ett fix om du blir sötsugen.
Väldigt gott och så himla enkelt, även nyttigare än typiska desserter! ;)
 
 
 
Lite för mörka och ljusa bilder tyvärr men ni ser ju denna smarriga skapelse! ;)
 
 

Banan & Chokladfudge 1 port:
1 Banan
1 msk Jordnötssmör
(den nyttiga sorten som består av endast jordnötter ex Green Choiche)
1 msk Kakao


  • Mixa alla ihop alla ingredienser i en skål eller form som går att micra, du kan minska/öka på mängden av jordnötssmör och kakao om du vill, det är dina smaklökar som avgör! ;P 
Ställ skålen i micron på högsta effekt i 1-2 minuter beroende på hur "fugey" du vill ha den, jag micra min i ca
1, 30 minuter och det tyckte jag blev precis lagom :).
 
 
Hoppas det smakar, kram Johanna! (:
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0