Ungsbakad Bärgröt!

Gomorgon godmorgon!
Imorse så var jag sugen på gröt så det blev en saftig bärgröt med hallon & vaniljkräm från igår, toppat med lite pumpakärnor :). Den är lätt att fixa i ordning och går snabbt, gräddningstiden är det ända som tar tid fast då så kan man ju passa på att klä på sig osv. Man kan ju även köra i micron, går säkert på spisen också men blir nog inte samma effekt men vad vet jag, man har ju inte testat.
 
 
 
 
 

 
 
 
 

Ungsbakad bärgröt med bärkräm

 
 
Ingredienser:
1 dl Havregryn
3 msk Osötat äppelmos eller vanlig
4 msk Mjölk
1 tsk Chiafrön
(kan uteslutas, själv så använde jag inte det denna gång)
1 tsk Vaniljextrakt
Ca. 5 Hallon och 10 blåbär

  •   Blanda ihop och häll i en ugnsfast form. Baka på 175C i ca 20-25 minuter. Ät den som den är eller gör någon bärkräm av tex, kesella, keso, sötnig, vaniljpulver och valfri frukt/bär som mixas till en slät smet eller banan blandat med kesella/keso....
 
 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0