Snabbt, Nyttigt & Enkelt Hamburgarbröd

Till middagen så visste inte jag riktigt vad jag skulle laga (av allt på min "To do list") eller vad jag var sugen på. Klockan började ticka iväg så då fick det bli ett snabbt och nyttigt hamburgarbröd med sojaburgare, sås och grönsaker!
Resultatet blev inte som hennes men jag vet inte vad hon använde för mjöl sort för hennes såg mer kompakt och mörkare ut. Jag använde havregryn så man kanske ska ta någon annan sort nästa gång i fall jag gör just detta recept. Grädd tiden blev längre för mig för jag tyckte dem såg så bleka ut så dem fick så lite längre, vet dock inte hur länge jag lätt dem vara i ugnen men inte super länge iaf.
Dem funkade bra att äta och smakade bra, men ska nog ta fullkornsdinkel nästa gång och hoppas på bättre resultat.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Snabbt & Nyttigt Hamburgarbröd

 

INGREDIENSER 1 port:
1 äggvita
2 ½ msk valfritt mjöl eller havregryn
1 krm bakpulver
1 tsk linfrön (kan uteslutas)
ev. kryddor salt och peppar eller annan kryddsmak
Tillbehör: Valfri burgar sort och ugnsgrillade rotfruktsstavar/klyftpotatisar osv.

 

  • Vispa äggvitan hårt till ett skum och rör sedan ner övriga ingredienser. Olja ett bakplåtspapper och dela upp smeten i två olika cirklar och gör dem inte för tunna. Baka in ugnen 5-6 minuter på 200 grader. Servera med ditt val av burgare, sås och andra tillbehör som du gillar eller brukar äta med.
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0