Quornpanini med keso & grönt!

Lunch of the day!
Quornpanini med grönsaker och keso, riktigt gott och enklare kan det nästan inte bli ;D.
Ett lowcarb tortilla bröd men mumsigt innehåll. Ett gott samvete kan du äta denna torilla beroende på för fyllning du använder, de är det som är avgörande för en kalorisnål måltid om du nu vill eller behöver äta sådan. Ett hälsosamt mål helt enkelt! :)
Just det gjorde hälften av satsen så den är lite mindre så det funkar också om du inte är så hungrig eller vill ha en liten måltid!

Om du undrar vad det prickiga lilla ägget är för något så är det ett litet vaktelägg ^^.
 
 
 
 
 
 
 
 
Grillad Quornpanini Med Keso & Grönt

1 port

Tortillabröd:
3 Äggvitor
20 g Havregryn
1 tsk Fiberhusk
1/4 tsk Bakpulver
1/4 tsk Salt
Valfritt: Oregano & timjan eller andra kryddor

  • Blanda ihop alla ingredienser med en stavmixer. Stek i lite valfri olja i en het stekpanna, bred ut smeten med en sked så den blir tunn. Stek ca 45 sekunder-1 minut per sida.
Jag fyllde min Panini med quornfärs, lite ajvar, keso, romansallad, tomat, röd paprika.
Ett förslag: Tunnt skivad kyckling filé, tomat, philadelphia, ost/keso, spenat. Åt även min panini med créme fraiche ;P.
Variationen är enorm, släng i det du gillar i tortillan så blir det nog super! ;)
 
 
 
 
Kram Johanna! (:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0