Oven Porridge with Banan and Raspberry flavour!

Hej!
Gjort ännu en juvlig ungsbakad gröt med banan och hallon, mhmm lovely! ;D
Till det hade jag en till favorit som inte är så svår att gissa nämligen min älskade keso ^^. För mig så blev det pricket över i:t! ;)
Nästa gång så ska jag göra något liknande fast göra om den lite och se om det skulle vara gott med keso i också, det ska bli intressant att prova när det nu kommer ske eftersom man har så mycket recept man vill testa och smaka som man funnit på nättet >.< ^^.
 
Just det min form är lite "smutsig" för jag mosade min banan i den sedan så tänkte jag ju inte på att torka bort det lilla som blev kvar, så det blev ju "bränt" i ugnen och ser därför inte så fint ut men man får tänka på det nästa gång om man gör något liknande att inte ha för bråttom! ^^
 
 
 
 
 

Ungsbakad Banan & Hallon Gröt

 
Ingredienser för 1 portion:
1 dl Havregryn
½ Mosad banan
1 dl Mjölk
½ tsk Bakpulver
1 dl Hallon

  • Sätt på ungen på 225 grader. Blanda samman alla ingredienser i en skål och häll sedan det i en ungsform (jag hade en som var ca 15 cm i diameter).
  • Ställ in det i mitten av ugnen och grädda den i ungfär 20 minuter. Servera med en kvarg/kesella blandat men banan och annan frukt/bär sort eller endast keso. Variationen är stor det är bara din fantasi som hindrar! ^^
  • Ett tips är att du sätter på grill effekten på ugnen när det är ca 5 minuter kvar av återstående tid. Då får du ett krispigt härligt skal på din förhoppingsvis mumsiga gröt! ;)
 
 
 
 
Kram Johanna! (:
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0