Ostfylld Sojafärs Limpa

Hejhej!
Nu är det sommarlov, så sköönt! ;)
Testade en Ostfylld Sojafärs Limpa idag, enkel att göra men tar lite tid i ugnen för tillagning men god och kryddig var den. Bilderna blev inte så vackra eftersom min "limpa" gick sönder när jag försökte vända upp och ner på den som hon jag har tagit receptet av gjort. Förmodligen så var jag väl lite snål med oljan så den fasnade i formen så det blev för det mesta bara en röra, tyvärr :/. Jaja gjort är gjort, man får tänka på det nästa gång man gör den och ett tips till dig om du vill prova den ^^.
 
 
 
 
 
 
 
 
Ostfylld Sojafärs  4 port
 
4 dl Sojakross
3 dl Vatten
1 Vegetabilisk buljongtärning
2 lök
2 Vitlöksklyftor
½ dl ketchup
½ dl Ströbröd
1-2 Ägg
1 tsk Salt
1 msk Soja
1 tsk Basilika
1 tsk Oregano
Valfri riven ost 
 
  • Hacka lök och vitlök. Koka upp vatten, blanda i buljontärning. Blanda sojakross, vatten, lök, vitlök, ketchup, ströbröd. Låt stå i 10 minuter. Blanda resten av ingredienserna i smeten. Olja en brödform och tryck ut hälften av smeten och strö på riven ost, täck med resterande smet. Man kan även forma smeten till en färs på plåt. Grädda i ugnen i 175 °C i 45 minuter.
 
 
 
 
 
 
Kram Johanna! (:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0