Mandelmusslor med Kesokräm & Björnbär!

Hejsan!
I morse så la jag inte ut ett recept på min frukost för jag exprementerade lite men tyckte inte att det  inte blev bra, dock så tycker jag det såg/ser gott ut :P. Jag tänkte att jag iaf kan bjuda på en bild på ett misslyckat försök^^.
 
Till mellanmålet så gjorde jag några super goda mandelmusslor fast i mycket nyttigare version, som jag har tagit receptet från Sanna. Välsigne henne för detta recept!
Jag åt även lite Galia melon till, fräscht och gott! ^^
Måste prövas av fika "nördar"! ;)
 
 
 
 
Mitt misslyckade frukost experiment! :(
 
 
 
 
 
 
 
Mandelmusslor med kesokräm
 
& björnbär
 
5 st

Mandelmusslor:
1 dl + 2 msk (45g) Mandelmjöl
2,5 msk Kokosmjöl
1 krm Vaniljpulver
2 msk Stevia strö
1 Äggvita
 

  • Sätt ugnen på 200 C.
  •   Ha i alla ingredienserna i en skål och blanda väl med en sked. Tryck ut smeten i botten på 5 silikonmuffinsformar, en smord muffinsplåt går säkert också bra. Grädda i ca 10 minuter, eller tills de fått fin färg(mina gräddades i ca 15-20 minuter). Låt dem sedan svalna.
 
Vaniljkeso-kräm:
ca 50 g ( ½ dl) Minikeso eller mer beroende på hur mycket fyllning du vill ha.
1 krm Vaniljpulver
1/2-1 msk Stevia strö
(Jag spädde ut min med lite vatten tills jag var nöjd, för jag tyckte den inte var så "rining" som hennes)
 
Mixa keson slät med en stavmixer.
Ha på lite kesokräm på varje mandelmussla och toppa med 1-2 färska hjortron/björnbär/hallon osv...
 
 
 
 
 
 
 
 
Kram Johanna! (:
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0