Kidneyburgare med groddar!

 Middagen så blev det ett par kidneyburgare med groddar. Dem var väldigt enkla att göra och smakade gott. Min smet var kanske lite lös om jag får tro det själv, där jag har tagit receptet ifrån men dem blev bra ändå. Mina potatis kanske var lite små och behövde förmodligen lite mer för att dem ska hålla samman ännu bättre. Tummen upp för dessa! (y) ^^
 
 
 
 
 
 

Kidneyburgare med groddar!


Ingredienser:
 
1 pkt Kidney bönor
En liten lök
1,5 dl Böngroddar
1 Ägg
2-3 Kokta potatisar
Salt & Peppar
 
  • Mixa alla ingredienser med en mixer eller i en matbredare, krydda sedan efter smak.
  • Ställ helst smeten i kylen ett tag så den blir lite mer fastare.
  • Klicka ut smeten i en stekpanna så dem liknar biffar eller forma dem till biffar innan dem läggs i pannan med smör eller olja.
  • Servera dem som hamburgare eller med sallad,gryn osv...
 
 
 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0