Hjärtformad Frukost "Pizza"

Godmorgon!
Idag provade jag att göra en så kallad frukost "pizza" fast dock hjärtformade sådan som ni ser ^^.
När man smakade smeten när det inte hade gräddats så var den inte speciellt god så man blev lite, "kommer det här verkligen smaka gott? " men ooja det blev mycket godare när den hade fått gräddats klart. Toppade den sedan med frukt och Choklad och Jordnötsfrosting då blev allt mycket gott tillsammans! (:
Som ni ser så blev den andra lite "slafsig" och ser inte så fin ut men så blir det när man flyttar frukten och man redan har lagt ner den >.<. Jag har även bara gjort hälften av pizza receptet eftersom jag bara gjorde till mig själv så det kan ni också göra om ni bara ska testa den själva! ;)
 
 
 
 
 
 
 
 

Frukost ”pizza”

2 portioner

1,5 dl mjöl
(jag använde dinkelfullkorn)
1 msk bakpulver
1,5 dl mjölk
ca 3 msk mosad banan
en nypa salt
Kanel
Önskad mängd bär/frukt, jag använde röda vinbär
 
Choklad och Jordnötsfrosting:
Använd resten av bananen eller mer och tillsätt önskad mängd jordnötssmör och kakao.
Mixa sedan med mixer till en slät smet, kan gärna göras dan innan eller bara att frostingen får stå i kylen ett tag.

Gör så här:

  • Blanda de torra ingredienserna i en bunke. Rör sedan i de blöta och rör tills det har blivit en jämn smet.Lägg sedan i valfri mängd bär/frukt. Ta fram en ugnssäker form (rund om du vill ha pizza form) och smörj med smör. Häll i smeten i formen och ställ in i ugnen på 215 grader i ca 15-20 minuter. Man får hålla koll på den för när ytan börjar spricka lite är det ett teckan på att den börjar bli klar!
  • Om du vill så kan du toppa den med Choklad och jordnötsfrosting sedan valfria bär/frukter/nötter.

 

 
 
 
 
Kram Johanna! (:
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0