Grönsaksröra med solrosfrön!

Hallå hallå!
Skoldan blev inte direkt lång idag så jag åkte hem och lagade mat eftersom man blev klar tidigt med det som behövdes göras. Då fick det bli en Grönsaks röra med solrosfrön, som jag slängde ihop vid lunchen. Självklart så innehåller den aubergin och zucchini eftersom jag gillar det så mycket ^^. Blev jätte mumsig men skulle blivit ännu godare om vi hade färska champinjoner hemma för vi hade bara en liten burk men små hela svampar men det fick duga i detta fall, men rekomenderar färska!
 
Röran är super enkel, går snabbt att göra och passar till väldigt mycket tex, pasta, fyllning, tillbehör eller äta som den är med sallad!
Hoppas du gillar den! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Grönsaks & Solrosröra

 
  INGREDIENSER:
1 Zucchini
1 Aubergin
Champinjoner
1 Röd paprika
ca ½ burk (stor) Lätt créme fraiche
Solrosfrön
Salt, Peppar & Franska örter
 
 
  • Skiva champinjonerna, hacka grönsakerna i bitar. Stek svampen i en stekpanna, efter en stund så tillsätt dem övriga grönsakerna. Krydda men salt, peppar och franska örter, låt det steka en stund tills grönsakerna hyfsat tillagade.
  • Tillsätt önskad mängd créme fraiche beroende på hur "såsig" du vill ha den. Smaka av och se om du behöver mer krydda. Låt det puttra en stund tills såsen inte är så rinning och mer krämig av sig eller tillsätt eventuellt majzena om det behövs. Som sist så lägger du så mycket solrosfrön du vill, kanske inte för mycket bara, hehe ^^.
  • Röran passar jätte bra tillsammans med pasta, som fyllning, tillbehör eller bara äta som den är.
Ingredienserna varierar lite i mängd beroende på hur mycket du har tänkt att göra, så du får tänka på det innan men min mängd jag gjorde räcker till ca 4 personer (beror på vad man använder röran till).
 
 
Hoppas det smakar,
Kram Johanna! :)
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0