Frukostpaj med jordgubbar!

Hejsan underbara väder!
Hoppas ni har lika skönt väder där ni befinner er som jag har hemma hos mig :).
Till frukost så lagade jag en somrig frukostpaj med jordgubbar, riktigt mumsig och fräsch. Smakade sommar med ett krispigt grötfrö skal, super! (tummen upp) ;)
Satt ute och njöt av solen denna morgon också som dem senaste dagarna, äter för det mesta alla mina mål ute nu när det är så fint ute. Passar ni också på att äta ute när det är fint väder eller tycker du bara att det är jobbig med alla kryp och det?
 
Receptet är för en person och är väldigt enkel att göra och går snabbt att fixa ihop. Det som tar längst tid är gräddningen. Gjorde några få ändrigar från det receptet jag tog ifrån men jag skriver orginalet och mitt inom parantes! ^^
 
 
 
 
 
 
 
 
Frukostpaj med jordgubbar  1 port
 

3 msk Havregryn
1 msk Solrosfrön
1 tsk Linfrön
1 msk Melonkärnor
2 msk Kvarg/yoghurt
1 tsk Kokosolja
(jag uteslöt det dock och det funkade bra det med)
 
Fyllning:
ca 2 dl Jordgubbar
ca 1 msk Vanilj yoghurt
 
(Jordgubbarna går att byta ut mot vilka frukter & bär du vill)
 
  • Sätt in ugnen på 180 grader.
  • Blanda alla ingredienser till pajdegen och knåda sedan ut den i en ungsform.
  • Hacka frukten/bären i bitar eller mixa allt tilsammans med en skvätt yoghurt. Häll sedan fyllningen i pajskalet och grädda den mitt i ugnen i ca 15 minuter eller mer.
 
 
 
 
 
Kram Johanna! (:
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0