Citrondavos toppat med varma kardemummabär!

Hejsan!
Idag blev dagens start på dagen en citrondavos med varma kardemummabär. Själv så tyckte jag att den var okej lite udda men okej, när jag äter davos/overnight oats så känns det inte så mättande tycker jag somna fall ska den vara lite chuncky. Det är nog inte så mycket för mig som vill känna mättnads känslan samt helst kunna tugga lite på maten iaf ^^.
 
På bilderna ni ser så är det halva satsen som gjorts.
 
 
 
 
 
 
 

Citrondavos med varma kardemummabär!

 
Ingredienser för 1 port
förberdes kvällen innan:

0,5 dl Havregryn
0,5 dl Havrekli
1,5 dl Yoghurt
1-2 msk Äppelmos
Saft från ca, 1/4 citron
(smaka av hur mycket du vill ha)
Lite vaniljpulver
Valfritt: Gul hushållsfärg
 
Kardemummabär:

1,5 dl Valfria bär
½ tsk Kardemumma
  • Blanda alla ingredienser för davosgröten kvällen innan, ställ in den i kylen över natten med lock på eller plastfolie.
  • Dagen efter så plockar du ut davosen och häller upp den i en skål eller något som du kan äta ur ^^. Värm dem frysta hallonen i micron så dem tinar, mosa dem lite slarvigt med gaffel och blanda sedan ner kardemumman, rör om. Häll sedan bärsåsen över davosgröten, nu är den klar att ätas! ;)
 
 
 
Kram Johanna! :)
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0