Choklad & banan proteinpannkakor med vanilj & banankräm

Gjorde ännu ett pannkaks recept, förlåt kära folket som följer mig. Är lite i en pannkaks och frukost/mellis fas just nu så det blir mycket sådant tyvärr. I fall du saknar mer matiga recept, sorry! (a)
 
Detta recept är baserat på ett protein pulver men jag testade att byta ut det mot mer mjöl, dock så blev dom lite svåra att klicka ut på stekpannan så jag fick blöta fingrarna och smeta ut dem lite för hand. Dem blev lite mer kompakta jämfört med Sannas med protein pulver men funkar utmärkt att äta endå tycker jag.
För mig så gjorde det inget för jag tycker om när jag får tugga maten mera om man jämför med vanliga pannkakor som bara slinker ner. När dem blev mer så här så känns det också som man får i sig något och det känns att man blir mätt.
Jag tror att om man inte använder proteinet och tillsätter mer mjöl så bör man nog ha i lite vatten, mjölk eller äggvita för att få lite bättre konstistens på smeten.
 
Pannkakorna tyckte jag blev goda även om dem blev lite kompakta och det blev jätte mumsigt med banankrämen ett riktigt plus på kanten för den! ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Choklad & banan proteinpannkakor

 

med vanilj & banankräm!

 
 
port, ca 5-6 små pannkakor
Pannkakor:
Lite mer än 1 dl (40 g) havregryn
 1/2 Skopa (ca 15g) whey complete choklad
Eller så kan du byta ut whey mot mer havre eller annat mjöl
1/2 msk Kokosmjöl
2 tsk Kakao
1 tsk Bakpulver
1 msk Stevia strö
2 Äggvitor
1,5 msk Lättkesella
30 g Banan
 
Om du inte använder whey pulvret så bör du tillsätta lite vatten/mjölk/äggvita för att inte få så kompakt och bökig smet!
 
 
 
Vanilj & banankräm:
50 g (ca. ½ dl) Minikeso
30 g Banan
1 tsk Vaniljessens
2 tsk Stevia strö
 
1. Lägg i alla igredienserna till pannkakorna i en bunke. Mixa med stavmixer tills du får en slät tjock smet.
2. Klicka ut hälften av smeten i 3 små cirklar i en stekpanna. Stek i ca 1 minut, vänd och stek i ytterligare 30 sekunder (överstek inte, då blir de torra). Gör likadant med resten av smeten.
3. Blanda ihop ingredienserna till banankrämen med en stavmixer tills du får en slät kräm. 
4. Stapla upp pannkakorna, toppa med banankrämen och ca 20 g skivad banan. Lägg på lite kakaonibs om du har det hemma.
 
 
(Kopierat direkt från hemsidan plus några grejer jag la till)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0