Breakfastbar with Peanut Butter and Appel filling!

God morgens every body! ^^
Till frukosten så testade jag en Breakfastbar som jag har sätt på en av mina favis bloggar. Det lät intressant som vanligt så man är ju "tvungen" att testa eftersom jag tycker det är spännande med nya saker. Den var väldigt god blev ännu smarrigare med Jordgubbssås till (enligt mig).
 
Som ni märker så är det mycket recept som jag inte har kommit på själv men det kommer komma mer som jag själv har kommit på (som jag inte sätt att det finns iaf). Måste först bli lite mer självsäker i köket och veta vad som passar till vad, kryddor och sånt osv.
Jag hoppas ändå att ni får någon nytta av detta för jag tycker så mycket om att laga, fota och äta mat ^^.
 
 
 
 
How it looks inside the breakfastbar (:
 
 
 

Breakfastbar


                                    INGREDIENSER:                                   
2 msk havregryn
2 msk fullkornsdinkel eller annat mjöl
  2 krm Bakpulver
½ tsk kanel
1 msk mosad banan
2 msk kvarg
1-2 tsk sötning
ca. 1/4-½ äpple beroende på storlek
1-2 msk jordnöttsmör

 

  • Blanda havregryn, bakpulver, mjöl, sötning och kanel tillsammans. Häll ner mosad banan och kvarg, blanda tills du får en kletig smet.
  • Smöra/olja en liten, helst rektangulär, bakform. Dela upp smeten i två och smeta ut den ena i bakformen men gör den inte för tunt.
  • Mixa äpplet i en mixer tillsammans med jordnötssmöret till en smet.
  • Fördela äppelsmeten jämnt över lagret i formen och fördela sedan resterande havregrynsmet över äpplet och forma så att den ”täcker” äpplet. Grädda ca. 10 minuter på 180 grader. Låt baren svalna lite innan den äts för att "stelna" lite (speciellt om du ska lyfta den ur formen så måste den få stelna lite).
 
Tips! Jag åt med Jordgubbssås (frysta jordgubbar mixat med en skvätt vanilj yoghurt) till, muums! ^^
 
 
 
 
Kram Johanna! (:

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0