Appel crumble with peanut butter!

Hejsan!
Var några dagar sedan jag la upp något recept men det är för att jag har varit över på Åland och firat min kusin som har tagit studenten! (:
Så eftersom jag inte kommer laga något huvudmål idag eftersom man har lite rester kvart, så passar jag på att laga ett mellanmål istället för att äta soya dessert som jag brukar äta (oftast).
 
En typ av äppelpaj som är precis lagom för en person som mellis. Går snabbt att göra och väldigt simpel och nyttigare en vanlig Äppelpaj. Självklart så är det god också, bör ätas med vanilj yoghurt då kommer den till nya höjder och blir ännu godare! ;)
 
 
 

 
Tråkig bild, I know but try it anyway! ;D
 
 
 

Appel crumble with peanut butter

 

Ingredienser 1 port

1 äpple
ca 1 msk jordnötssmör
1 msk kvarg
1 msk solroskärnor
1 msk pumpakärnor
1 tsk linfrön
½ msk kokosflingor/havregryn
vatten

 

  • Skär äpplet i små bitar och lägg längst ner i en microsäker form/skål. Blanda samman övriga ingredienser så att smeten blir ganska tjock, tillsätta sedan lite vatten för att den inte ska bli alldeles för fast.
  • Smula degen över äppelbitarna i små mindre ”klumpar” och sätt in i micron 1 minut på högsta effekt. Servera med vaniljyoghurt/vaniljsås/vaniljkräm...! ^^
 
 
 
Kram Johanna!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0