Wild strawberry mugcake with varm peach filling and vanilla sauce!

God morgon,
idag så är det ännu en otroligt varm och skön dag! Startade min dag med att skapa en egen mugcake med färska smultron som jag var ute i morse och plockade på tomten med varm och söt persika inuti. Det var riktigt gott, är super nöjd med min nya skapelse! :D
 
Om man inte har tillgång till färska smultron så får man väll ta färska/frysta jordgubbar istället som ersättning för alla har ju inte möjligheten, dock så tycker jag att smultron har sin egna lila speciella smak så det blir ju inte riktigt samma men det är ju det närmsta man kan komma. Det blir nog gott det med, vem älskar inte jordgubbar kan man ju undra det passar ju till allt! ;)
 
Var även lite stressad för jag var ute lite länge och glömde bort tiden så utseendet är inte det bästa även bilderna, blev några riktigt snabba bilder. Är ganska nöjd ändå, men smaken är otrolig tycker så saftig och god! ^^
 
 
 
 
 
 
 
 

Smultrons mugcake med varm

 

persika fyllning & vaniljsås !


 1 portion
Ingredienser:

2 msk Havregryn
0,25 dl Kokosmjöl
2 msk Kvarg
1 Äggvita
2 krm Bakpulver
Ca. 40g Smultron (eller jordgubbar)
25 - 40g Färsk persika
Sötning eftersmak
Lite vatten/mjölk
 
Vaniljsås:

Mild lättyoghurt eller vanlig
vaniljarom / vaniljpulver
Sötning
(jag använder alltid stevia)
 
Eller om du hellre vill använda köpt vaniljyoghurt
 
  • Blanda alla torra ingredienserna i en skål, värm bären i micron så dom blir mjuka. Tillsätt sedan dem blöta ingredienserna i en skål förutom persikan. Dela persikan i bitar och micra även dem tills dem blir mjuka, mosa sedan dem lite slarvigt med gaffel.
  • Häll hälften av smeten i en smord mugg, gör en liten grop och lägg ner den mosade persikan, täck frukten med resten av smeten. Kör den i micron på högsta effekt i ca, 1,5 - 2 minuter (tills den har stelnat). Lägg sedan upp den på ett fat.
  • Blanda alla ingredienserna till vaniljsåsen i önskad mängd eller servera med färdig vaniljyoghurt. Häll såsen på den varma muggkakan och toppa med frukt/bär eller annat du gillar! :)
 
 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0