White beans and vanilla muffins!

Tidigare idag på eftermiddagen så testade jag några muffins med vita bönor (orginal receptet var det protein pulver) till mellanmål. Dem var okej men nästa gång så ska jag tillsätta några grejer plus sötning som inte var när jag gjorde hennes så jag skrev dit det på receptet nedan och lite andra förslag som bör pigga upp dem :).
Åt även lite jordgubbs keso som räddade rätten! ;D
Vi får hålla tummarna att det blir bättre med grejerna i receptet jag nedan har gett förslag på, blir själv nyfiken att testa på nytt ;).
 
 
 
 
 
 

White beans and

 

vanilla muffins!


 3 Muffins
Ingredienser:
75 g Vita bönor, kokta
2 krm Bakpulver
0,25 dl Fullkorns dinkel eller annan sort
1 Äggvita
1 msk Havregryn
Vaniljpulver / vaniljessens / Vaniljsocker
Sötning ifall man inte tagit vaniljsocker
 
Valfritt: Lite torkad frukt eller färsk, kanel, kardemumma, kokosflingor, kakao osv...
(dock hade jag inget själv av detta men tänker nog testa det nästa gång)
  • Sätt ugnen på 180 grader.
  • Mosa dem kokta bönorna och blanda samman med resten av ingredienserna, smaka av med sötning och vaniljpulver plus annan valfri krydda om du vill det.
  • Lägg "smeten" i muffins formar (helst silikon), grädda i ugnen i ca 15 minuter.
 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0