Smakrik vegetarisk gryta!

Lunchen idag blev inte så mycket att blogga om tyckte jag eftersom jag tog lite av varje som fanns i kylen, såg heller inte så gott ut som det var :P.
 
Mellanmål skulle jag velat laga något men hade en soja yoghurt som hade gått ut för ett tag sedan som behövdes ätas upp ^^ . Middagen så blev det något som tänker lägga upp om på bloggen iaf ^^.
Den senaste dagarna så har jag gjort mycket olika grytor som jag bara har slängt ihop efter det som finns hemma för tillfället. Även idag (förutom lunch) så blev det ett sådant tillfälle igen, verkar som jag har hamnat i en tagerdemanhaver gryta svacka :P.
Kvällens gryta så blev det en med olika grönsaker, kryddor, quornfärs och linser med mycket smak. Tycker den blev riktigt god också, så det är jag glad över, eftersom när man slänger i lite av varje så kan det bli lite tokigt och kanske bli för mycket av något och man inte är så bra på att rädda rätten :p.
 
 
 
 
 
 

Smakrik vegetarisk gryta!


1 Stor portion
Ingredienser:

½ Röd chili, färsk
1 Klyfta vitlök, pressad
Zucchini
(vet ej inte hur mycket jag tog)
½ Tomat
½ Liten morot
Ca. 3 msk Chunky Salsa, (jag använde Icas ecologiska)
1 dl Fryst hackad spenat
2 Champinjoner
Kanske 0,5 dl quornfärs
0,25 dl Okokta röda linser (+ 0,5 dl vatten)
1/3 Lök
Salt, Peppar, Spiskummin & Paprika krydda
 
 
Hoppas att jag inte har glömt något, men kan inte lova något (a)
 
  • Först kokade jag 0,25 dl röda linser tillsammans med 0,5 dl vatten i ungefär 7 minuter (tills dem mjuknat). Sedan skivade jag svamp och lök, stekte dem tills dem fått färg. Sedan skar jag zucchinin i små stavar och morot plus chilin i slantar, la sedan ner det i stekpannan tillsammans med quornfärs, spenat, pressad vitlök och tomat i bitar. Låt det det frysta tina upp i pannan och tillsätt sen det övriga ingredienserna, efter smak och tycke, ifall du vill ha mer "såsigare" än vad jag hade.
  • Serverings förslag: Sallad, potatis/gryn, en klick keso eller créme fraiche!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hoppas du gillar min gryta,
Kram Johanna! :)


Kommentarer
Marja - Baka Sockerfritt

Vilken härlig rätt! Låter som något jag skulle tycka mycket om :)

Svar: Ja det tyckte jag med blev glatt överraskad över resultatet! :)Vi får hoppas att du kommer att gilla den, jag vet ju inte direkt vad du gillar för mat men, hoppas hoppas! ^^

Kram
Johanna V

2013-07-31 @ 21:09:21
URL: http://bakasockerfritt.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0