PaeloScones + middag!

Hej, här kommer två saker i ett inlägg!
Vid mellanmål så bakade jag två saker ett par zucchini havrefrallor och paeloscones. Eftersom Zucchini frallorna är med protein pulver i orginal receptet från Sanna, så testade jag att göra hälften av satsen ifall det inte skulle bli bra om det byttes ut mot mjöl. Sant som det är sagt så blev det så jag delade sedan dem och lät dem stå kvar i ugnen så att dem inte var lika degiga som innan. Eftersom jag fruktade att det inte skulle bli så bra så gjorde jag paeloscones som back-up, dem blev jätte smarrigt och gott med banan och mandelmjöl tillsammans, nomnom! ;)
 
 
När det började närma sig middag så var jag så trött i huvudet och orkade inte göra något speciellt, men när bröden inte var lika degiga längre när dem har fått stått på eftervärme så blev det lite bättre, dem blev iaf ätbara. Jag gillar inte att slänga mat när man fortfarande kan använda dem. Tycker det är synd och massa slöseri med mat, tänker även på alla fattiga vuxna och barn som knappt lever på någonting.
Då använde jag brödet som fyllning med sånt som måste ätas upp innan vi åker imorgon. Resultatet blev bra ändå tillslut, inget slängs här i onödan! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
Till mitt bröd så fyllde jag dem med stekt zucchini, champinjon, quornfärs, krydda, sallad, paprika, chilisås samt tomat som jag kom på efteråt jag hade tagit bilderna (Y) :P.
 
 
 
 
 Det är bara tre scones men det för att jag redan har ätit upp en ^^.
 

Paeloscones!


 4 scones
Ingredienser:

1 Mosad banan
1 dl Mandelmjöl
1 Ägg
En nypa salt
1 msk Kokosmjöl
1 tsk Bakpulver
 
  • Sätt ugnen på 200 C grader.
  • Blanda samman alla ingredienserna och grädda dem i ca 10-20 minuter, (i receptet står det 10 minuter men jag kanske hade ungefär 20 minuter för mina). Nu så är det bara att hugga in och njuta av dessa smarriga godheter! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0