Mochagryn och apelsinkräm i glas!

Morning morning! ;)
Testa ännu ett till av mina egna kreationer som jag komit på. Det gäller att vara på g när man är kreativ och tankarna bara "sprutar" av ideér! ^^
Testade att laga den till frukost idag, blev riktigt gott och fräscht med apelsinen och mumsig med den varma chokladen och kalla apelsinröran. Väldigt mättande också enligt min mage om du frågar den, mättnads känslan varierar ju lite från person till person men jag blev "propis" mätt :P.
 
Ljuset på bilderna blev inte så bra, blev ganska mörkt tyvärr (a)
 
 
 
 
 
 
 

Mochagryn & apelsinkräm i glas!

  
En portion
Mochagryn:
Nästan 1 dl (30g) havregryn
1 tsk Kakao
1 dl Mandelmjölk eller vanlig om du vill det
½ msk Stevia lättströ eller annan sötning
 
Apelsinkesellan:
1 dl Kvarg/kesella
ca 1 tsk Saft & skal från en apelsin
Lite apelsin kött
(jag tog ungefär nästan en klyfta)
ca 2 tsk Stevia lättströ/sötning
Smaka efter och bedöm själv om du vill ha mer eller mindre av något om du inte är nöjd ^^
 
  • Koka alla ingredienser till gröten på svag värme i en liten kastrull på spisen, rör om ganska ofta (fasnar lätt i botten men går att skrapa bort ifall det inte bränts). Koka gröten tills det blir en "gojsig" massa, nästan som lite puddings aktig gröt.
  • Apelsinkesellan blandar du ihop alla ingredienserna i en skål, och smaka av ifall du vill tillsätta mer sötma, saft osv...
  • Lägg 2/3 av apelsinkesellan i botten av ett ganska stort glas, lägg sedan i allt av den varma gröten ovanpå sedan häller du runt det lilla som är kvar av apelsinröran runt gröten.
    Valfritt: toppa med lite färska frukter och bär om du vill för lite extra lyxig frukost :). Du kan även skippa allt och slänga ner allt i en skål om du inte vill lägga ner så mycket tid på utseendet ^^.
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0