Mjuk och saftig havrepaj med sötsyrliga svarta vinbär!

Hittade på en egen version av en frukost paj till frukost idag, den blev jätte god och fräsch. 
Pajskalet är mjukt och saftigt som jag fyllde med en sötsyrligt svart vinbärsröra. Blev nöjd med resultatet, väldigt enkel och går snabbt att göra beroende på vad man jämför med dock ^^.
 
 
 
 
 
(Mobil bild)
 
 
 
Bilderna ser lite röriga ut men det är för jag hade tänkt att plocka ut pajskalet men det blev inte så fint då så fick låta den va, om man vill plocka ur den ur formen så tror jag att man behöver smörja formen innan.
 
 
 
 

Mjuk havrepaj med

 

sötsyrliga svarta vinbär

 
1 portion
Pajskalet:

1 msk Fullkorns dinkel el. annan mjölsort
3 msk Havregryn
ca. 33g Banan
2 msk Kvarg / kesella
 
Svart vinbärsröran:

0,25 dl Keso *
ca. 0,25 dl kvarg / kesella
0,5 - 1 dl Frysta svarta vinbär (mer el. mindre det avgör du)
ca. 1 tsk Stevia eller annan sötning **
 
 
* Du kan byta ut keson mot mer kvarg om du inte är ett lika sort keso freak som jag om du hellre vill det :).
** Jag ville ha min röra lite syrlig så jag tillsätte inte så mycket sötning men du kan göra det om du vill ha sötare.
 
 
  • Sätt ugnen på 180 grader.
  • Mosa bananen till pajskalet och blanda ner det övriga ingredienserna i en skål. Lägg sedan i smeten i en ungsform, tryckt inte ut "degen" för mycket den ska vara lite tjock. Grädda den i ugnen i ungefär 10-15 minuter beroende på hur du vill ha den.
  • Värm dem frusna bären i micron så att dem är tinade. Mosa keson med gaffel och tillsätt alla ingredienserna i en skål och rör om. Häll sedan röran i pajskalet och toppa med valfria tillbehör.
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0