Mäktig micro Chokladbomb!

Till mellis så hade jag tänkt att äta en apelsin och chiapudding, men den var så äcklig så jag kunde inte äta upp den så jag slängde ihop lite snabbt en lowcarb choklad "kaka" som man bara blandar ihop och kör i micron som en mugcake. Den var väldigt saftig och god, dock för mycket kakao enligt min smak så skulle i somna fall vilja tillsätta mer sötma, är inte så förtjust i mörk choklad och det blir ju lite så när man har mycket kakao i. Den är ganska mäktigt av sig och passar även som dessert också om man lyckar till den lite ^^.
Det tråkiga med denna kaka är att den tar slut så snabbt! :P
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Micro Chokladbomb!


1 portion
Ingredienser:
1 Äggvita
2 msk Pumpapure**
1- 2 msk Kakao
(beroende på hur mäktig choklad smak du vill ha)
1 msk Mjölk
ca ½ msk Sötning (mer om du vill)
1 krm Vaniljpulver
Valfritt: 1 tsk Kokosolja (gör kakan saftigare), smaksättning/kryddor
 
** Funkar förmodligen med äppelmos eller banan men har inte testat...
  • Blanda ihop alla ingredienser i en skål. Ställ in i micron på full effekt i ca 1,5-2 minuter. Tiden varierar beroende på micro men håll koll så kakan inte blir torr. Ta ut skålen och lägg upp den på en tallrik så att du få en krämig chocklad "kaka". Toppa med valfria toppings, jag tog en vaniljkräm som används i tidigare recept ^^.

 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0