Kronärtskocksgryta med linser!

Lunchen blev en suupper god Kronärtskocksgryta som är så himla enkel och går jätte fort att laga, beroende på hur bra och snabb man är i köket då :P. Kommer definitivt att lagas om igen, jag är glad att jag hittade detta recept! (Y) ;)
 
Dock så ser det inte så gott ut på bilderna men låt dem ej lura dig den är såå god, tycker jag iaf! ^^
 
 
 
 
 
 
 
 

Kronärtskocksgryta med linser!


4 portioner
Ingredienser:

3 dl Röda linser
5 dl Grönsaksbuljong
2  Purjolökar
2 st Vitlöksklyftor
1 burk (400 g) Kronärtskockshjärtan
2 dl Lätt crème fraiche
12 tsk salt
1 krm svartpeppar
Franska örter
 
Jag kryddade nog mer än vad det som anges, du får smaka av och bedöma vad du tycker...
 

  • Skölj linserna och koka dem i buljongen ca 8 min. Skär purjolöken i bitar. Skala och hacka vitlöken. Låt kronärtskockshjärtana rinna av och dela dem i halvor. Fräs purjolöken i smör/oja i en panna. Rör ner vitlök, kronärtskockshjärtan och hälften av crème fraiche. Låt det koka upp. Rör ner linserna och rör om, krydda med salt, franska örter och peppar efter smak. Servera med en god sallad till! :)
 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0