Kokos paj med päron & mandel fyllning!

Hejhej! :)
Idag till frukost så testade jag göra en frukost paj med kokos smak med mandel och päron fyllning. Jag hittade detta på en blogg jag brukar kika in på ibland. Själv så tycker jag nog inte detta var en jätte hitt för mig, gillade inte fyllningen så jätte mycket men den gick att äta. Det blev mycket lättare att äta den med dem fäska hallonen (tog mer sen än vad det vissar på bilden).
Smaken är ju olika, så du ska inte tveka att prova den om du själv tycker den verkar god bara för att jag själv inte var så förtjust i den! ^^
 
 
 
 
 
 
 
 

Kokospaj fylld med päron & mandel!


 1 portion
Pajskalet:

1dl Havregryn
1 Ägg eller 2 äggvitor
0,5 dl Valfri mjölk (jag använde mandelmjölk)
2 msk Kokosmjöl
1,5 msk Yoghurt
 
Fyllning:

1 Päron
1 msk Mandelmjöl
1 msk Kokosmjöl
Jordgubbar eller hallon
 

  • Sätt på ugnen på 225 C grader.
  • Blanda alla ingredienserna till pajbotten och tryck ut det i en ungsform. Förgrädda pajskalet i 10 minuter.
  • Till fyllningen så börjar du med att riva päronet och sedan är det bara att blanda samman med resten av ingredienserna förutom bären. Lägg sedan i fyllningen i pajskalet och grädda i 5 minuter till. Toppa sedan frukostpajen med fäska (godast) skivade jordgubbar eller hallon eller blanda! ;)
 
 
 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0