Kardemummaröra med fluffiga jordgubbar!

Hejsan folket! :)
Till frukost så testade jag göra en kardemummaröra med fluffiga jordgubbar som jag har sätt ett recept på. Jag märkte sedan när man kollat på receptet att det är ganska likt mellanmålet igår, aja shit the same, det var igår det! :P (a)
Röran var god och dem fluffiga jordgubbarna var fluffiga och söta ^^, dock så tyckte jag det blev lite mäktigt eftersom receptet var ganska likt det jag prövade igår :/ ...
 
Men jag börjar känna att kriativiteten och ideérna inom mig börjar växa och blir sugen på att experimentera mycket mer. Man har ju så mycket recept som man vill testa också så det blir ju lite kluvet :P, fast det kommer ju alltid finnas en massa eftersom det kommer nya hela tiden som man blir intresserade av och vill prova ^^.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kardemummaröra med

 

fluffiga jordgubbar

  
1 portion
Ingredienser:

1,25 dl Keso
0,5 dl Havregryn
1/5 Banan
2 msk Mandelmjöl
Kardemumma, kanel & vaniljpulver
Krydda efter smak
 
Fluffiga jordgubbar:
 
0,5 dl Kvarg
ca 100g (2 dl) Frysta jordgubbar
Vaniljpulver
1 Äggvita
Lite sötning
  • Kardemummaröran mixar du bara ihop allt till en slät smet.
  • Dem fluffiga jordgubbarna gör du genom att först vispa äggvitan till ett hårt skum. Tina jordgubbarna och mixa dem tillsammans med kvargen. Tillsätt sedan varsamt jordgubbskvargen ner i äggskummet, rör om försiktigt så att allt blandas samman.
  • Toppa kardemummaröran med dem fluffiga jordgubbarna, garnera med frysta/färska jordgubbar och eventuellt några banan slantar. Du kan även toppa det med något annat gott om du vill ^^.
 
 
 
Kram Johanna! :)
Ps! Mitt lunch inlägg idag kommer läggas in senare eftersom jag kommer åka iväg efter lunch, men jag kommer nog ladda upp en bild på instagram om ni blir nyfikna ^^. Mellanmålet kommer nog heller inte bli något idag eftersom man inte är hemma.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0