Färgglad & fruktig morgon-gröt!

Hejhej!
Blev en väldigt enkel men god frukost, kombinerade lite av det jag gillade och av det vi har hemma just nu till min havregrynsgröt. För jag vill inte öppna några nya förpackningar när man ska åka iväg och låter det stå i kylen och bli dåligt (beroende på vad det är för produkt).
Men det spelar ingen roll för jag fick endå en näringsrik och god frukost, det är allt som behövs! :) (Y)
 
 
 
 
 
 
 

Fruktig & söt havregrynsgröt!


 1 portion
Ingredienser:

1 dl Havregryn
1,25 dl Mandelmjölk eller vanlig
1 dl Hallon
1 - ½  Mogen persika, i bitar
ca, 2,5 tsk Sötning (mer eller mindre)
1 Kapsyl Vaniljarom
Valfritt: ca. 1,5 tsk Psylliumfrön
 
  • Blanda ner alla ingredienserna i en katrull och koka gröten tills du har den konstistensen du önskar på låg värme, ca 5 minuter kanske. Själv så vet jag inte hur länge jag koka min för jag tänkte inte så mycket på tiden (a).
Topping förslag: Apelsinkräm (receptet), Vaniljkräm (recept) eller bara keso :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0