Choklad mugcake med körsbärssås!

Godmorgon godmorgon! :)
Frukosten blev en god Choklad mugcake med körsbärssås och lite frukt...
Mugcakes är så goda (dem flesta jag prövat) och enkla att göra. Passar till alla mål beoende på vad man gör sina mugcakes av och hur stora! :)
 
Jag brukar alltid förbereda på kvällen innan så det går ännu snabbare på morgonen, dock så blev färgen och smaken på körsbärssåsen lite annorlunda den var inte lika lila idag som igår :(, men det smakade okej ändå. Ett tips är att göra såsen på morgonen så blir den finare och förmodligen så smakar det bättre! ;)
 
 
Snart så blir det mellanmål också men det brukar jag aldrig skriva om eftersom jag oftast bara tar någon frukt ^^. Sedan så bär det av till sjukan för sista gången innan hon tar semester! :)
 1,5 dl Kvarg/kesella av val
10 Färska körsbär
2 tsk Stevia / sötning
1 krm Vaniljpulver
 
 
 
 
 
 
 
 

Choklad mugcake med körsbärssås!


 1 portion
 
Muggkakan:
 40 g Havregryn
1,5 msk Osötad äppelmos eller vanlig
(mosad banan funkar med)
2 Äggvitor
1 msk Kokosmjöl
1 msk Stevia / sötning
2 tsk Kakao
1 tsk Bakpulver
2 msk Valfri mjölk
 
Körsbärssås:
1,5 dl Kvarg/kesella
10 Färska körsbär
2 tsk Stevia/sötning
1 krm Vaniljpulver

 
 
 
  • Mixa allt till muggkakan i en bunke, häll sedan smeten i en smord mugg/skål. Kör den i micron på högsta effekt i ungefär 1- 1,5 minut. Lägg upp kakan på ett fat och låt den svalna lite innan toppingen hälls/bres på.
Mixa ingredienserna till frostingen/såsen. När jag gjorde halva satsen så blev min topping lösare men det kan vara beroende på körsbärens storlek kanske, men jag tycker det funkade utmärkt ändå även om det inte blev frostingsaktigt, no problemo! (Recept från Sanna). 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0