A bowl with love and summer!

Melliset som åts tidigare idag består av många delar jag gillar som choklad, bär/frukt och nötter.
Har sätt ett liknande recept men gjorde några ändringar, det blev super gott och extra smaskigt med dem färska smultronen och körsbäret, muma! ;D
 
Eftersom jag gjorde lite mindre, så dubblade jag receptet nedan till mer normal portion. Kryddningen och det får du smaka av och känna efter lite för jag slängde ju bara i lite gran så det är på ett ungefär vad jag tror jag tog.
Denna Mandelchoklad och jordnötsröra kan du använda till mer saker än bara att äta den med frukt, variationen är stor det är bara dina fantasier och smaklökar som avgör! ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Mandelchoklad & jordnötsröra


1 portion
Ingredienser:
 
1 dl Kvarg
0,5 dl Mild lättyoghurt
1 msk Mandelmjöl
1 msk Kakao
 4 krm Kanel
Två nypor vaniljpulver
1- 1,5 tsk Jordnötssmör
ca. 1 msk Stevia eller annan sötning
 
(allt är lite gissning för jag slängde lite i en skål på måfå så du får smaka av lite, plus så gjorde jag hälften av denna sats så det är därför det är lite sisådär med allt ^^)
 
  • Blanda samman allt i en skål, toppa med valfria bär/frukter.
  • Du kan även använda denna röra till annat ex, fyllning, garnering av pannkakor/kakor osv...
 
 
 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0