Julen är här!

Godmorgon! :)
 
Än så länge under denna jultid så har det lagats lite som jag inte har pubilicerat ännu men det kommer komma lite smått var dag för jag vill inte ladda upp massa inlägg på en ända dag och sedan inte ha något att publicera (eftersom det blir en hel del mat över eftersom jag typ bara lagat till mig själv, som äter den) så det skulle känna så lite tråkigt tycker jag :/. Några rätter som jag lagade till mig som jag åt vid jul var/är Brysselkålsgratäng med rökt tofu, Julig "kött"paté och nyttig version av Ris á la malta ^^.
 
Det som jag tycker är jobbigast just nu i år vid julen är att det är så mycket man man kan välja på, att det är som en buffé eftersom man brukar ta lite av varje och sedan så vet man inte hur mycket man tar och äter och nu när det är så viktigt att jag går upp så är jag rädd att jag äter ännu mindre än vanligt och kanske går ner i vikt mer. Så jag är väldigt rädd för vad vågen kommer att visa nu på fredag...
 
Julfirandet i år har varit extra lungt för det är inga julklappar som ska köpas i år till varandra (förut Felicia mitt brorsbarn som kommer få presenter), hade de vuxna bestämt. Oturligt nog så var mamma tvungen jobba kväll så det blev bara ett litet julbord vid lunch med mor och far min. Senare på eftermiddagen så for vi över till min bror och "firade" julen där pappa och jag, inget speciellt direkt bara lite jul gott och det.
 
Men imorgon så kommer dem mesta i familjen samlas för lite julfirande och tre-rätters på menyn, så det är ju kul att vi kan samlas åtminstone en dag för att umgås.
 
Jag hoppas att alla har haft en trevlig jul med sina nära och kära med god mat och lite presenter så klart! :)
 

 
Några bilder från förra årets jul från mobilen/instagram ^^.
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0