Chokladiga zoats med apelsinkräm!

Godmorgens! :)
 
Ett recept som lagats för ett tag sedan är choklad zoats med apelsinkräm som jag testade att göra med walden farms apelsin marmelad som jag toppade med lite extra apelsinskal samt pudra över lite kanel ^^, himmelskt va gott!
* Marmeladen kan du giventvis ersätta med vanlig apelsin mamelad/ sylt eller bara tillsätta rivet apelsinskal och kanske saft och apelsinkött plus lite sötning förstås ^^.
Om man vill så kan man även skippa zucchinin ifall man inte vill testa med det i gröten.
 
Har gjort choklad zoats tidigare men denna gången så gjorde jag med apelsinkräm för att apelsin + choklad = awsooomme! ;D ^^
 
Receptet på choklad zoatsen finner ni HÄR, medans receptet på apelsinkrämen finner ni längre ner! :)
 
 
 

Apelsinkräm!


1 portion
 
Fruktkräm:
75g Keso
ca. 36g Kvarg / kesella
ca. 36g Yoghurt
Waldens frams Apelsin marmelad *
 
* Ersättings tips kan ni finna i texten högre upp (a)
 
  • Mixa samman alla ingredienserna efter smak med en stavmixer tills du fått en slät kräm, toppa eventuellt med lite extra apelsinskal samt kanske pudra över lite kanel ^^.
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0