Anorexia is taking over!

Godmorgon! :)
 
Jag tänkte bara skriva ett inlägg nu här på morgon kvisten hur det ligger till psykiskt och fysiskt kring mitt hälsotillstånd för tillfället och vad jag har för tankar kring bloggen och hur jag ska göra (tillfälligt).
 
För dem som vet och läser hela mina inlägg och inte bara kollar recepten så vet ni ju lite att det inte går så bra just nu och att jag är i ett farligt svält läge där det tar stryck på de inre organen och rent psykiskt så är jag också helt messed up. Som det är just nå så har jag tappat greppet helt och hållet och har inte alls någon uppfattning om normal portion/mängd (till min själv som jag klara att äta utan besvär/ångest) utan att jag blir helt störd i hjärnan och får ångest över det.
Det är så himla jobbigt för jag har en helt annan matsyn samtidigt som jag är medveten att detta är så himla fel medans jag samtidigt inte kan se det när jag har mat på min tallrik. När jag är som mest "klarast" i huvudet och vet att jag gör är såå fel och dumt så vet jag inte hur jag ska kunna bekämpa detta på egen hand utan att bli inlagd samt och slippa ångesten, detta gör mig tokig i huvudet!!!!
 
Rent fysiskt så börjar jag känna ibland också att jag får trötthets "vågor" som kommer och går. Jag har även ett tvångsbetende att jag måste så hela tiden (förutom när jag äter, förutom vid mellanmålen) för att bränna mer kalorier...
Jag kände igår också att det till och med var anstängande för kroppen bara att huka mig och ta upp en grej, då är det verkligen kris. Min mor som jobbar på ett ålderboende tycker att jag rör och beter mig som dem äldre på hennes jobb, då är det illa :( .
 
Tankarna kring bloggen vet jag inte hur jag ska göra eftersom jag har så så himla begränsat intag samt att det får mig mer att känna pressen att jag måste hitta på mer recept och testa olika och blogga om det. Just nu så är det inte vad jag egentligen bör fokusera på för jag det gör bara att jag har mer tankar kring mat. Min mor tycker att jag borde tänka mindre på vad jag äter och det, så då är det ju egentligen inte så bra eller smart att blogga pga min hälsa.
Det som jag tror jag ska göra med bloggen är att publicera dem senaste recepten jag gjort men sedan ta uppehåll kring matrecepten och kanske blogga lite kring min hälsa och tankar ifall jag orkar eller känner för det. Eller så gör jag en pause helt och hållet tills jag har kommit på stadigare fötter.
 
Vad tycker du jag ska göra?
Är väldigt tacksam för svar kring dina åsikter och tankar.
 
 
 
En bild från instagram som för nån/några månad(er) sedan på lite bilder på mig själv....
 
 
 
Kram Johanna! <3


Kommentarer
Charlie

Älskar dina recept! Du är jätteduktig. Kämpa nu så du kan fortsätta inspirera mig, en till som försöker bli frisk.

Kram!

Svar: Åhåå vad kul att höra från en läsare (har tappat ganska många jämfört för ett tag sedan :( )! ;D Haha tack så mycket så snällt av dig ^^, du får själv kämpa och kämpa tills du vunnit kriget och tagit hem segern över denna djävul som förstör och syr våra liv!! <3
Stora styrke kramar!
Johanna V

2013-12-30 @ 15:52:16
Jeanette

Du vet vad jag tycker. Precis som du skriver tycker jag du skall sluta blogga och försöka hitta något annat som hobby. Du kanske kan blogga om fotografi och ta upp det igen? Det är ju en bättre kombination med tillstånd. Vi saknar ju dig och vill att du skall bli frisk så vi kan umgås som vanligt. Saknar dig!

Svar: Menar du hela tiden eller tillfälligt just nu när jag är som dåligast? Njaa blogga om fotografi är inte så kul, plus så har jag tappat dem få kunskaperna jag kunde förut och så har jag aldrig kunnat speciellt mycket om fotografering :/.Saknar mig gamla liv också och dig!

Puss<3
Johanna V

2014-01-08 @ 18:34:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0