Quick and yummy granola covered fruit pie!

Hellu!
 
Imorse innan man åkte iväg till skolan så gjorde jag en enkel och snabbt granolatäcke med frukt under, i mitt fall fick det bli plommon som jag åt med banankräm och lite färska bär och nötter! :)
 
Nu dem dagarna jag kommer gå i skolan mån-ons så kommer inläggen inte ske förns jag kommer hem och bilderna kommer bara bli några få och snabba, så vet inte hur dem kommer bli. Det kanske blir lite halv taskiga och dåliga, presentationen blir inte så heller fin för har inte direkt tiden för att dona med det på morgonen (det såklart man har om man går upp ännu tidigare men jag skippar nog det).
 
 
 
 
 

Granolatäcke med varm frukt!

 
1 portion
 
Ingredienser:
0,5 dl Havregryn
0,5 dl Granola
0,5 dl Yoghurt/kvarg
Valfri(a) frukt(er) eller bär
 
Förslag på smaksättningar: Sötning, Kanel, kardemumma, kakao, kokosflingor, frön, nötter osv...
(allt är lite beroende på vad för granola och frukt som du använder så jag gav lite exempel på det som man kan använda i smeten, fyllning eller topping)
 
 
  • Sätt ugnen på ca 225 C grader. Blanda samman alla ingredieneserna till smeten. Skiva eller tärna (om det behövs) valfri frukt, lägg det i botten på en lagom ungsform och smaksätt eventuellt med sötning eller krydda (om du inte gjorde det i smeten). Bre sedan över "granolatäcket" över frukten, ställ in den i ugnen och grädda den i ca 10 minuter, för skrispigare yta kan du köra på gilleffekt :) .
 
Nu så har du fixat en god men snabb frukostpaj som du
får servera med vad du vill och njuta! ;)
 
 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0