Protein-kakor med blåbär och banan!

Tidigare idag vid mellanmål så tänkte jag prova ett kakrecept från Sanna som innehåller proteinpulver. Då testade jag dem utan proteinpulver men ersatte det med havremjöl istället dock blev det en flopp och dem blev inte så vackra eller goda (kan bero på att jag inte använde en jätte mogen banan så det inte blev lika sött). Dem funkade att äta med en kräm jag hade gjort tidigare, så det fick bli så istället.
 
 Jag ger er orginal receptet, och dem som använder protein pulver får någon nytta av det i alla fall, kanske! ^^
 
 
 
Bjuder på en bild på dem förfärligt fula kakorna! :o ^^
 
 

Blåbär & banankakor med

protein pulver!


 3 st kakor
 
Ingredienser:
50 g Havregryn
1/2 Skopa whey complete vanilj
40 g Mosad mogen banan, ca 1/3 medelstor banan
1/3 dl Blåbär (ca 25g)
1/2 tsk Bakpulver
1/2 msk Kokosmjöl
2 msk Valfri mjölk

  • Sätt ugnen på 175 C.
  • Ha i alla ingredienser i en skål och mosa ihop dem med en gaffel. Forma till 3 stora bollar och lägg dem på en plåt på bakplåtspapper. Platta till dem lite och ställ sedan in i ugnen och grädda i 10-15 minuter. Ta ut och låt svalna.
 
 
(kopierat från bloggen)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0