Peanut butter and curry stew with a choice!

Till middagen testade jag att göra en curry gryta med jordnötssmör med grönsaker och ett valfritt val av "kött".
 
Den okej tycker jag, enkel och går snabbt att göra. Dock så fick jag ta lite créme fraiche ohc grädde till för jag hade inte tillräckligt med kokosmjölk (hade en som var öppnad så passade på att använda den) och så tyckte jag det behövdes lite mer krämig sås. Jag tror att jag inte blev så jätte förtjust i den för jag snålade med jordnötssmöret (högt kalori innehåll) för att jag vågar inte ta för mycket i. Hade nog blivit godare då...
 
Just det mitt val av "kött" jag använde var soja bitar som är kyckling aktigt, du kan välja vad du vill kött, fisk, tofu osv... Bara att du tycker om det och att det passar för dig :).
Till det serverade jag även sallad och kålspagetti ^^.
 
 
 
 
 
 

Jordnöts- & curry gryta!

 
2-3 portioner
 
Ingredienser:

1 Litet blomkålshuve
1 Liten aubergine
2 dl Kokosmjölk
1 Valfri löksort
Salt
Peppar
Curry
Jordnötssmör
(all krydda efter smak och tycke)
Valfritt "kött" ex: Fisk, kyckling, tofu, vegetariska produkter osv...
 
  • Skär auberginen i bitar och salta dem lite, ställ dem åt sidan under tiden. Hacka sedan löken och stek dem en liten stund. Skär blomkålen i små buketter, lägg ner dem och auberginen,"köttet" stekpannan/grytan, stek dem tills grönsakerna börjar mjukna. Blanda under tiden kokosmjölken med curry och jordnötssmör till önskad smak. Häll sedan ner det i grytan och låt et puttra ett tag till den börjar bli krämig och att allt är tillagat, krydda eventullet med salt och peppar om du tycker det behövs.
 
 
Servera med ris, bulgur eller annan gryn sort eller naan bröd eller vad du vill! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0