Oats And Almond Waffles!

Var väldigt länge sedan man gjorde ett recept på våfflor, så till luchen så bestämde jag mig att prova ett annat recept på havrevåfflor som jag gjorde några ändringar på. Dem var okej men gillar det andra havrevåffel receptet mer tror jag, dem är iaf godare att äta något utan till, men med tillbehör funkar det! ;p
 

Som vanliga våfflor så är dem ju väldigt enkla att göra och går snabbt att tillaga! ;)
Bjuder även på två "jätte fina" snap-shots! :p
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Havre & mandel våfflor


 4 st våfflor
Ingredienser:
2 dl Havregryn
2,25 dl Mandelmjölk eller vanlig
1 Ägg eller 0,5 dl äggvita (2 äggvitor)
Valfritt: Mandelarom eller vaniljpulver
 
  • Mixa samman alla ingredienserna till en smet och grädda i våffeljärnet med smör/kokosolja osv...
  • Grädda inte för länge och var försiktigt när du ska lyfta på locket så att den inte går sönder.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0