Krämig sweet and sour fiskgratäng med härliga grönsaker!

Det var ett tag sedan man åt fisk hemma så gjorde en enkel liten fiskgratäng till mig själv nu på kvällen,
saftig och god vit fiskfilé som åts med färska ångkokta grönsaker. Fisken blir så mjuk och saftig när dem ligger i gratäng ^^. Enkelt men super gott!
Älskar fisk och skaldjur, så himmla mumsigt tillsammans med en god sås och grönsaker.
Pure heaven! <3
 
Man behöver verkligen inte krångla till saker om man bara har bra
färska råvaror så kan man gå långt med lite om det blir tillagat rätt :).
 
Hur föredrar du att äta din fisk, som den är, gratäng, fylld osv..?
 
Nedan så får ni receptet jag utgick ifrån(själv så gjorde jag mer på känsla men det är ingredienserna jag använde) och får använda det till vad ni vill om ni vill ha som gratängsås eller servera kall som tillbehör! :)
 
 
 
 
Det ser ju inte så inbjudande kanske, ser ut bara som en klump men ååhå så gott! ;)
 

Allsidig sötstark sås !

 
Sås för 4 portioner:
4 dl Lätt créme fraiche
2 msk Walden farms honungs majonäs *
2 msk Bostongurka
1 tsk Tabasco
En nypa salt
1 msk Chilisås
 
* Om du inte har walden farms majonäsen, så kan du tillsätta honung i vanlig majonäs efter tycke.
 
  • Blanda samman allt till såsen efter smak.
Servera den kall eller varm, beroende på vad du vill använda den till! ^^
 
 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0