Hot and spicy spinach and lentil casserole with quorn!

Lagade en god, het och kryddig vegetarisk gryta med spenat, böngroddar, röda linser, tomat som man la några quornfiléer i som fick puttra och gotta sig tillsammans! (Y)
I orginal receptet så är det inte böngroddar i men eftersom vi hade fäska hemma som behövdes användas så slängde jag i lite gran, gottigottgott! ;p
 

 

 
 
 
 

Linser med spenat, tomat

 

& heta quornfiléer!

 
4 portioner
 
Ingredienser:
1 Stor gul lök
1 Röd chili
2 Vitlöksklyftor
Spiskummin & Paprikapulver
2 tsk Lantbuljong / grönsaksbuljong
1 tsk Currypasta
1 Burk krossade tomater + 1,5 burk vatten
1 dl Röda linser, okokta
100g (ca. 2 dl) Fryst hackad spenat
4 st Quornfiléer
Salt & Peppar
Valfritt: Färska eller konserverade böngroddar i valfri mängd
 

  • Fräs hackad lök med finhackad chili, pressad vitlök och kryddorna.
  • Tillsätt buljong, currypasta, krossade tomater, vatten och linser. Låt koka på medelvärme i ca 10 min.
  • Lägg ner spenat och qournfiléer i såsen och värm upp i ytterligare ca 10 min. Smaka av med salt och peppar. Servera med valfria tillbehör! :)
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0