Hot and creamy coconut and lentils sauce!

Idag så har man varit och vandrat runt lite på stan sedan handlat mat, till oss själva denna gång ^^. 
Mellanmålet fick bli något smart som jag kunde ta med mig så det fick bli zucchini och blåbärsbröd som jag hade choklad på, mums! Det är alltid bra att ha något gott nedfryst (speciellt för mig, som har lite speciellt med maten osv)...
 
Nu till kvällen gjorde jag en krämig men stark pastasås med linser som jag åt med blomkål, lite sallad och zucchinipasta (som blev lite överkokt). Den gillades av alla i familjen, så tummen upp för det! :) (Y)
 
Den är suuper enkel, inga krångligheter alls! Du bara slänger in alla ingredienserna i kastrullen och låter det koka en stund. Om du vill ha lite matigare sås så kan du tillsätta kokta bönor osv, för att göra den mer fyllig!
Gott och enkelt ska det va! ;)
 
 
 
 

 

Krämig och het linspastasås!

 
ca. 3 portioner
Ingredienser:
2,5 dl Krossade tomater
Lite mer än 2 dl kokosmjölk
0,5-1 msk Red curry paste, beroende på hur starkt du vill ha.
1,25 dl Röda linser, okokta
0,5-1 tsk Salt
½ msk Grönsaksfond eller ½ tärning
Lite svartpeppar
1 Stor morot, riven
1 Lök, riven
 
  • Blanda samman allting i en kastrull och krydda efter smak. Låt det sedan stå och koka mellan 10-20 minuter, tills linserna mjuknat. För ett matigare alternativ så kan du tillsätta några kokta bönor i slutet så att dem bara blir varma!
 
Servera med pasta/potatis/gryn eller det du önskar med grönsaker och en klick créme fraiche eller keso om du tycker det blev för starkt och behöver bryta av med lite syrlighet! :)
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0