Healthy coconut cookies with 5 different flavors!

Här kommer det recept på några smarriga små nyttiga kokoskakor med fem olika smaksättningar! :)
 
Hoppar du kommer att gilla dem, mina favoriter är hallonpumpa, vanilj och bananpumpa smakerna.
Är inte lika förtjust i kaneläpple, men jag tänkte att jag lägger ut den för någon annan kanske kommer att gilla den ^^
 
Receptet gör bara en liten sats på 6 små kakor men du kan ju alltid dubbla satsen till önskat antal.
Så ni vet så är det ingen bild på bananpumpa om ni försöker leta efter den ;P.
 
 
Vanilj kokoskakorna!
 
Övre kakan är hallonpumpa smak, mörka är chokladhallon och nedre är kanel-äpple smak! :)

Nyttiga kokos kakor x5 !

 
6 små kakor per sats
 
Bas receptet:
2 msk Kokosmjöl
2 msk Valfri mjölk,
(jag använde mandelmjölk till alla)
 
Smaksättningar
Vaniljsmak:
10 droppar stevia amoretto eller vanlig
eller
0,5-1 tsk Sötning
1 krm Vaniljpulver
2 msk Kvarg / kesella
En nypa salt
Några bär att toppa med
Det är riktigt gott med svarta & röda vinbär eller blåbär, mums! ;D
 
Hallonpumpa smak:
1 msk Pumpapuré
1 msk Sockerfri hallonsylt
(jag använde icas sötad med stevia)
Toppa kakorna med små bitar butternut pumpa eller hallon.
 
Chokladhallon:
0,25-0,5 tsk Kakao
2 msk Sockerfri hallonsylt
Toppa med några hallon eller en liten chokladbit
 
Kaneläpple:
2 krm Kanel
2 msk Valfri äppelmos sort
Valfritt: 0,5-1 krm Vaniljpulver
Toppa med små bitar äpple och pudra över liiite kanel
 
Bananpumpa:
1 msk Mosad banan
1 msk Pumpapuré
Valfritt: 1-2 krm Kanel
 
 
  • Sätt ugnen på 200 C grader. Blanda alla torra ingredienserna först, sedan sylten/kvargen rör om så att det inte blir några klumpar och tillsist har du i mjölken, blanda. Forma dem till 6 små bollar eller i önskad storlek. Placera dem i små pappers kolaformar eller silikonformar, toppa kakorna med frukten och det övriga som ska vara till ditt val av smaksättning, tryck eventullet ner med ett finger för att placera toppingen (om det behövs).
  • Grädda kakorna i ca 15-20 minuter, beroende på ugn (jag grädda mina i 20 minuter). Servera dem kalla eller varma, funkar vilket som.
 
 
 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0