Fyllig oregano korvpasta!

Till lunch så blev det en snabb rätt som är enkel som jag lagade till mor och mig.
En god vegan korvröra med smak av oregano som jag serverade med zuccinipasta, sallad och lite av waldens farms honey mayo mustard. Självklart så kan man krydda till den lite ifall man vill ha lite kryddigare eller så kan man byta ut kryddorna mot annat men eftersom jag valde att laga denna rätt i sista minuten så blev det som orginalet. Det är en väldigt barnvänlig rätt med mild smak passar alla i familjen! ^^
 
 
 
 
 
 
Ps. Min "korvröra" är lite blekare eftersom jag snålar med olivolja när jag steker.
 
 

Fyllig oregano korvröra!

 
4 portioner
 
Ingredienser:
 300 g Vegankorvar
2 Gula lökar
4 Vitlöksklyftor
½ tsk Salt
Svartpeppar
2 tsk Oregano
2½ dl osötad sojamjölk, mandelmjölk, soja-/havregrädde.

 

  • Finhacka korvarna eller mixa de i en matberedare (jag mixade mina). Finhacka löken och vitlökskyftorna, stek lök och korv i lite olivolja så att det får färg. Krydda med salt, svartpeppar och torkad oregano. Tillsätt sojamjölken/grädden och låt det puttra samman en stund.

Servera med pasta eller grönsakspasta! :)

 
 
 
 
 Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0