Crunchy Peanut and Raspberry pie!

Godmorgon!
 
Äntligen så är det så här härligt ute igen, det var ett tag sedan det var sån här skön värme på morgonen. Passade på att äta min Crunchy peanut and raspberry pie ute i den sköna solen! ;D
 
Såg detta recept för ett tag sedan på en blogg, där det bland annat ska användas granola flingor till botten, konstigt att man inte har tänkt på att man kan använda det tidigare. Aja man kan ju inte vara först med allt, det skulle nog inte vara så roligt heller tror jag :/ ^^.
 
Då tyckte jag att det var ett bra recept för jag har massa flingor som egentligen måste ätas upp, det går ju inte åt lika mycket nu när det inte är skola och när man lagar mycket själv.
När skolan börjar så kommer det inte bli lika tidskrävande recept på morgonen för jag bor inte i stan så man måste åka bil eller ta buss för att komma till skolan, men jag kommer definitivt att passa på och göra lite lyxigare frukostar när man inte är i skolan (beroende på hur mitt schema ser ut).
 
Den innehåller få bra ingredienser som passar bra tillsammans, är lätt och går snabbt att göra och smakar gott också! ;)
 
 
Obs! jag gjorde bara hälften av portionen så min är mindre. Om man vill så kan man ju göra hälften av satsen och äta som mellanmål det funkar ju utmärkt det också! :)
 
 
Lite dåligt med bilder idag, orsaken är att ljuset blev hemska på dem andra bilderna jag hade tagit usch dem var för j*vliga så jag kunde inte använda dem. Dock blev det några få med bra ljus och denna är en av dem och som ni ser så fick jag ställa den på sniskan så att man kunde få något ljus över pajen... :/
 
 

Crunchy peanut and raspberry pie!


 1 portion
 
Ingredienser:
1 dl Granola flingor
4 msk Mjök av val (jag använde sojamjölk)
1 tsk Jordnötssmör, crunchy eller vanlig.
1 msk Mjöl
 
 
Fyllning:
1,5 dl Hallon
2 msk Kokosflingor (jag tog bara lite)
2 tsk Honung / agave, eller valfri sötning...
 
  • Sätt ugnen på 225 C grader. Blanda alla ingredienserna till botten och häll det sedan i en ungsform (den är lite lös men det blir bättre efter den har varit i ugnen) och förgrädda skalet 10-15 minuter.
  • När pajen har gräddats klart så lägger du först ner hallonen, strör över önskad mängd kokos och häller sedan över honungen/sötningen och gräddar i ytterligare 5-10 minuter. Servera med valfria tillbehör! :)
 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0