Cabbageroll with mixed stuffings!

Igår så var vi bjudna på middag hos min bror, men jag åt hemma som vanlig eftersom dem skulle servera kyckling och jag äter inte kyckling eftersom jag inte äter kött (förutom fisk/skaldjur) så blir det enklare att jag åt hemma.
 
Passade på att utnyttja lite rester som fanns, jag gjorde en Cabbageroll (istället för springroll) av vitkålsblad som jag ångkokade lite lätt tills den var lite mjuk men ändå hade tugg motstånd. Fyllde kålrullen med lite nytt och gammalt bland annat wok grönsaker, vita bönor, heta och krämiga rabarbersåsen som det blev lite över av, stekt svamp, bladspenat och quorn färs som jag blanda samman och värmde upp. Tror det var allt om jag kommer ihåg rätt men det blev riktigt smarrigt ett smart sätt att utnyttja rester av, gjorde även dessa igen idag tillmiddag! ;)
 
 
Ett bra tips att åter använda dina rester och skapa en ny rolig rätt,
eller så kan du ju fylla med nya grejer också! ^^
 
 
 

My Cabbageroll in action! ;p


 
 
 
 
 
 

Ha det bra,
kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0