Vitkål & svamppanna!

Hellluu every body! (:
 

Till middag så gjorde jag en vitkål och svamppanna som jag åt med sallad och en vegetarisk soja filé som jag har köpt av Hälsans Kök, den är jätte god och påminner om kyckling ^^. Receptet hittade jag på Arlas hemsida, den är väldigt enkel och tar inte lång tid, man behöver heller inte göra speciellt mycket och den är så klart också god(: . Det står att man kan äta den som en ensam med bröd, med kyckling eller rökt skinka.
 
(Mobil Bild)
 
Recept 4 port
ingredienser:
300g Champinjoner
250g Vitkål
310g Arla kökets skogssvamppanna
½ dl färsk persilja
(Fryst går lika bra, det använde jag)
 

Gör så här:
Skär vitkålen och hacka svampen stek dom sedan i smör tills dom börjar mjukna. Tillsätt svamppanna röran och låt det koka till det börjar bli krämigt och tillsätt tillsist persiljan och sen är det bara att servera och njut!
 
Kram Johanna! (:
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0