Super Hallonplättar!

Godagens godagens! ^^
Jag kände i dag att jag var sugen på pannkakor/plättar men jag visste inte vilka jag skulle göra eftersom man har svårt att bestämma sig med det mesta (beslutsångets). Eftersom jag har vissa tider jag ska äta i olika mängder fortfarande pga anorexian så fick jag hastigt välja så det blev dessa super goda Hallonplättar som jag aldrig gjort men är glad att jag äntligen har provat dom för dom var så mumsiga och goda! ;D
 
Bilderna är inte så fina eller upplägget för att det blev så hastigt och dom kallnar ju tyvärr fort också men ni får inte dömma dessa underbara plättar efter bilderna för ni lär inte ångra er när ni har smakat dom! (:
 
Jag vet inte hur många plättar det blir heller för jag har inte stekt upp all smet ännu eftersom pannkakor är godast nystekta tycker jag, men jag kan tänka mig att det räcker till 3-4 personer kanske.
 


Till Hallonplättarna så serverade jag med min älskade keso och så klart mjölk, YUM!
 
Hallonplättar Recept:
1,6 dl Valfritt mjöl
2 Ägg
Önskad mängd vaniljsocker/vanlijpulver
4 msk Honung el. annan sötning (tillsätt mer om du inte är nöjd med smaken)
100g Frysta hallon
1 tsk Bakpulver
 

  • Blanda alla torra ingredienser i en skål.
  • Värm hallonen i micron. Mixa sedan dom till en jämn smet med äggen, mjölken och honungen. Häll i mjölblandningen lite i taget så det inte blir klumpar och vispa under tiden.
  • Stek dom i medelhög temperatur i smör (eller vad du nu använder) och ha koll så dom inte blir brända ;P. Servera dom med en klick grädde, keso eller något annat gott du gillar och NJUUT! ;D
 
Ha det bra, önskar Johanna! (:
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0