Mina fräscha Tonfiskbiffar

Här kommer ett jätte gott recept som jag har gjort och improviserat ihop, blev riktigt nöjd faktiskt.
Jag tycker dom är riktigt mumsiga eftersom jag har lagt i ingredienser som jag tycker väldigt mycket om! (:
Kom ihåg när du väl ska steka dom bör du inte göra för stora eller platta ut dom för mycket för då håller dom inte så bra. Jag kommer heller inte ihåg hur många biffar det blev men det räcker väl till 3-4 personer kan jag tro.
 
 
 
Fräscha Tonfiskbiffar made by me
Recept 3-4 port:
1 burk tonfisk i vatten
½-1 Rivet Äpple (beroende på storlek)
1/3 Rödlök (el. mer)
2 msk keso (går att uteslutas)
1 Ägg & 1 äggvita (kan använda gulan också)
salt & peppar
  • Häll av vattnet från tonfisken, lägg sedan tonfisken i en skål och rör om så det inte är stora klumpbitar. Finhacka rödlöken och tillsätt den i skålen med äggen, rör om tills det har blandats och krydda.
  • Sedan är det bara att tillsätta rivna äpplet och keson men var lite försiktig när du ska röra om så det inte blir mos. Klicka ut röran så dom blir som biffar på en stekpanna i olja/smör och stek på medelvärme eller lägre bara så dom inte bränns och blir fasta.
Servera dom med Tzatziki el. någon annan sås, coscos/bulgur och med en härlig grön sallad. Hoppas det smakar! ;D
 
Kram, Johanna!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0