Fiskfilé med äggsås!

Hej alla där ute! (som hittar hit som sagt :P )
Igår så skulle jag ha lagat vit fisk med äggsås men jag kom inte ihåg hur min mamma gjorde den så jag väntade tills hon skulle komma hem jobbet och affären men det tog lite tid. Jag försökt dock ringa henne men hon svarade inte så jag hade ju gjort min fisk ugnen så då fick jag stå där med min klara fisk utan något till. 
Då fick jag slänga några örtbiffar från frysen i stekpannan i sista sekunden.
Det är alltid bra att ha lite mat i frys som i denna situation :) .
Jag fick använda fisken i dag istället eftersom den inte bör ligga för länge i kylen innan den äts! ^^
Jag blev jätte sugen att äta fisk med äggsås för det var så länge sedan sist men fick tillslut det idag iaf! (:
 
Örtbiffarna som jag nämnde är inte några jag hade gjort själv, dom var från Familjen Dafgår. De gör tre olika vegetariska biffar Grönsaksbiffar, Morotsbiffar och Örtbiffar dom är faktiskt riktigt goda tycker jag men Grönsaksbiffarna är inte lika god som dom andra två tycker jag (a).  
 
Vit fiskfilé serverad med äggsås, sallad och broccoli! ;D
 
 
 
Fisken stekte jag i ugnen i 200 grader tills den kändes fast i köttet och hade på citronpeppar på.
Såsen gör med smör, valfritt mjöl, mjölk , hård kokt ägg, salt och vitpeppar.
 
Såsen har jag inga mått på för vi brukar bara göra på känn. Man smälter först smöret och reder av det med mjöl och tillsätter lite mjölk i taget ( bara så såsen inte är för tjock eller för tunn ). Sist så kryddar du efter smak och tillsätter det hackade/mosade ägget och låter det sjuda nån minut eller två.
Jag kan inte säga så mycket mer för allt beror på hur mkt sås som ska göras och då är det ju mängden av allt som avgörs.
 
Ha det bra, Kram Johanna! (:
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0